در این مقاله قصد داریم به یک سوال کلیدی و مهم در رابطه با نسل 6 یا ورژن 6 سیستم های مالی شرکت مبتکران نوین پرداز سپنتا پاسخ بدیم و آن هم این است که چرا در پشتیبانی به ارتقاء ورژن های قدیمی به نرم افزار مالی به ورژن 6 تأکید داریم ؟
در انتهای این مقاله شما میتوانید کلیپ کامل بررسی این 15 ویژگی را مشاهده کنید.
• چرا مطرح می کنیم ؟
به نمایندگان فروش در سراسر کشور که در نصب و استقرار نرم افزارهای مالی برای مشتریان جدید لطفا از اخرین نسخه و بروز رسانی های ورژن 6 استفاده کنید ؟
• پاسخ اولیه و کوتاه به این سوال این است که ...
نرم افزار ها و سیستم های مالی ورژن 6 نوین پرداز یک نرم افزار حسابداری معمولی خرید و فروش و ثبت دریافت و پرداخت نیست در واقع ما در معارفه ورژن های نسل 6 نوین پرداز، روبرو هستیم با یک نرم افزار قدرتمند و جامع مدیریت کسب و کار با ویژگی ها و امکانات بی شماری که با آخرین متد روز بر مبنای نیاز روز مشتریان کد نویسی شده و تمام تلاشش این است به نیاز ها و چالش های کاربران در حوزه های مدیریتی، حسابداری و انبار، سیستم های فروش و توزیع و بازاریابی مشتری و… پاسخ دهد و تجمیع این ویژگی ها که نرم افزار نوین پرداز را به انتخاب اول کاربران در تمام حوزه ها تبدیل می کند.
ضمنا کاربران محترم این را مد نظر داشته باشند که با این حجم توسعه ای که در ساختار های نرم افزار روی امکانات انجام شده تلاش کردیم هزینه و بهای تمام شده را بطور واقعی افزایش دهیم و اگر مقایسه ای از نظر لیست قیمت ها و خدمات با دیگر شرکت های همکار داشته باشید متوجه این موضوع مهم می شوید.
خوب در ادامه به اختصار 15 قابلیت عالی و مزیت رقابتی ورژن 6 را مورد بررسی قرار دهیم:
قدم اول به عنوان اولین مزیت:
یکی از بهترین تغییرات محیط گرافیکی برنامه ورژن 6 و باز شدن تمامی پنجره ها به راحتی در کنار هم با حداکثر انعطاف پذیری و دقت تمام.
قدم دوم:
اضافه شدن داشبورد مدیریت بطوری که برای هر گروه کاربری و کاربران زیر مجموعه آن دپارتمان می توانیم مشاهده یا عدم مشاهده داشبورد را دسترسی اش تغییر بدیم ضمنا در صفحه اصلی نرم افزار جابجایی بین سال های مالی و شرکت در اختیار کاربر قرار دادیم که جز امکانات عالی ورژن 6 هست و در پایان هم گزارشات نموداری ،نمایش دفتر چک و اقساط و گردش صندوق و بانک ها به عنوان گزارشات کلیدی که باید در اختیار مدیر باشد در نرم افزار پیاده سازی شده است.
قدم سوم(یک مزیت برای مدیران که در برنامه ریزی دسترسی ها زمان کمی دارند):
در گروه کاربران و سطح دسترسی ها هم امکانات عالی و پیشرفته ای در اختیار کاربر نرم افزار قرار دادیم و باید به این مزیت تنظیم سطح دسترسی در گروه کاربری این نکته مد نظر باشد که نه تنها در ورژن های قدیمی شرکت نوین پرداز بلکه درر خیلی از نرم افزار مالی مرسوم در بازار ایران هنوز دسترسی رو حسابدار یا مدیران برای کاربران به تفکیک هر کاربر تنظیم کنند که منطقا وقت زیادی ازشون خواهد گرفت.
قدم چهارم :
کدینگ حساب ها و پیاده سازی دفاتر حسابداری و حساب ها در سطوح مستقل گروه-کل -معین و تحقق تفصیلی شناور در 4 سطح
**کاربران محترم به این نکته مهم توجه داشته باشند بهترین زمان پیاده سازی کدینگ مالی نرم افزار هنگام شروع دوره مالی و قبل از معرفی حساب ها و ثبت سند افتتاحیه میباشد.
کدینگ مالی سیستمی از اعداد است که برای طبقه بندی اقلام به منظور سهولت در ثبت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در نرم افزارهای مالی در سراسر دنیا به کار می رود. دلایل استفاده از کدینگ حسابها در نرم افزار های مالی عبارتند از:
- اثر بخشی در شناسایی، ثبت و تحلیل رویدادهای مالی
- گزارشات بهینه
- گروه حساب های تفصیلی
*گروه حساب های تفصیلی در واقع جهت طبقه بندی، پیاده سازی کدینگ مالی و یا کدینگ کردن سطح پایانی حساب ها در نرم افزار نوین پرداز (تفصیلی) استفاده میگردد و مربوط به اسامی اشخاص، سازمان و پرسنل و دیگر حساب های سطح پایانی حسابداری می باشد.
کاربران محترم توجه داشته باشید که گروه حساب های اصلی مالی (دارایی ،بدهی ،سرمایه و…) در مقایسه با گروه حساب های تفصیلی دو مفهوم کاملا مجزا و مستقل میباشنند.
کاربران نرم افزار در این مرحله برای ایجاد گروه های تفصیلی دقت داشته باشید، که علاوه بر گروه های تفصیلی پیش فرض نرم افزار (صندوق ها، بانک ها، هزینه ها و…)می توانند دیگر گروه های تفصیلی مورد نیاز نظیر پرسنل، جاری شرکا، اشخاص و شرکت ها (بستانکاران تجاری)، بستانکاران غیر تجاری، بدهکاران غیر تجاری، تجهیزات و اموال، تسهیلات و… را خودشان بسته به نیاز جاری و آتی تعریف کنند .
نکته : متاسفانه دیده شده در بازار بعضی از کسبه که شغل فروشگاهی دارند و یا فروشگاهی های زیادی دارند، به علت فقدان امکانات مالی نرم افزار فروششان اسناد فروش را شب به شب تجمیع کرده و از طریق یک سند حجمی به یک نرم افزار با زیر ساخت مالی قوی تر انتقال می دهند خوب عملا نوین پرداز این مشکل را بصورت ریشه ای در کنار امکانات درجه یک در حوزه فروشگاهی و فروش حل کرده و تمام زیر ساخت های مالی لازم را در اختیار مدیر مالی و رئیس حسابداری قرار می دهد .
در قدم پنجم به بررسی اجمالی در بخش کالا می پردازیم:
در جستجو بر اساس فیلتر پیشرفته کالا می توان به بررسی سابقه کالا، مدیریت سفارشات از همین صفحه و اضافه شدن برگه درخواست خرید کالا پرداخت.
در نظر گرفتن پنجره تعاریف خدمات بصورت مستقل و اینکه راحت قابل گزارش گیری است و اضافه شدن کالای مرکب و کالای تنوع دار در برخی محصولات به گونهای که چند ویژگی مختلف برای آنها می توان تعریف کرد. به عنوان یک مثال خیلی ساده میتوان رنگ محصولات را به عنوان یک ویژگی در نظر گرفت. از یک گوشی تلفن همراه ممکن است چند رنگ در بازار موجود باشد که فروشگاه نیز آن را ارائه می کند وضمنا اگر از سایت های وردپرس متصل شرکت نوین پرداز هم استفاده می کنیم می توانیم انواع مختلف یک محصول در سایت را نیز بصری کنیم در واقع ما کالای مستقلی متصل به یک کالای مادر را در سمت نرم افزارحسابداری داریم که عملا بصورت کاردکس کاملا تفکیکی در مالی تعریف شده وسفارش این کالا هم مستقل است و عملا بر مبنای آن ویژگی قیمت های متفاوت هم تعریف می کنیم به عنوان مثال برای دستگاه حضور غیاب تنوع رنگ را مورد بررسی قرار دادیم، در صنعت ما شاید دستگاه حضور غیاب رنگ تیره را به علت محبوبیت و تولید سخت تر و گران تر بخواهیم گران تر قیمت گذاری کنیم ولی رنگ روشن یک دستگاه رابخواهیم ارزان تر ارائه کنیم.
زمانی که شما اطلاعات بیشتری را برای محصول خود در نظر می گیرید یا به عبارتی برای یک محصول تنوع بیشتری قائل میشوید، یعنی صفت یا ویژگیهای متعددی را برایش تعریف میکنید و عملا یک محصول متغیر داریم.
ضمنا پبشنهاد میشود از cpu i5-G5 به بالا ،RAM 8 به بالا ترجیحا 16 و هاردهای جدید ssd استفاده کنید.
در آمورش های بعدی انشالله سعی می کنیم ادامه ویژگی های و مزیت های رقابتی ورژن 6 را بصورت نسبی کامل کنیم نسبی هم به این علت است که حجم امکانات بسیار زیاد می باشد و هدف از این محتوا یک آشنایی کلی و عمومی است و باید در ادامه با ما همراه باشید با آموزش های تفصیلی هر بخش ، ضمنا برای دریافت مقالات و آموزش های بیشتر می تونید به سایت شرکت به آدرس Novinacc.Irمراجعه کنید و از آخرین مقالات و آموزش ها بهره مند شوید.