حسابداری نوین پرداز

آخرین فرصت ارسال فرم معافیت مالیاتی

دستورالعمل محاسبه مالیات

ارائه اظهارنامه مودیان تا سقف فروش ۶.۷ میلیارد تومان از مالیات معاف شد

سازمان مالیاتی، دستورالعمل محاسبه مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ برخی از مشاغل را ابلاغ کرد که تا سقف فروش ۶.۷ میلیارد تومان، مشمول معافیت می شوند.

هادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی در بخشنامه ای اعلام کرد: در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم مصوب 94 و با رعایت مفاد بند ل تبصره 6 قانون بودجه و به منظور تکریم مودیان، اجرای عدالت مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1401 برخی از صاحبان مشاغل قاعده ای تعریف شد.

صاحبان مشاغلی که فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگزاری شده است مشمول مقررات این دستورالعمل می باشد.

کدام گروه مشاغل نمی توانند از فرم تبصره ماده 100 استفاده کنند؟

1 دستورالعمل محاسبه مالیات
2 دستورالعمل محاسبه مالیات
3 1 دستورالعمل محاسبه مالیات
4 دستورالعمل محاسبه مالیات

تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال 1401 حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم مبلغ 6.7 میلیارد تومان بوده است.

مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده مشمول مقررات این دستور العمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب 94 و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد معاف هستند.

مزایای استفاده از دستورالعمل تبصره ماده (100) ق.م.م

تقسیط مالیات : صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت یک جا تا تاریخ 1402/03/31 را ندارند،مالیات مقطوع فوق ،حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد.

عدم نگهداری دفاتر : تمامی صاحبان مشاغل مشمول دستورالعمل مذکور از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف می باشند.

این مقاله چقدر به شما کمک کرد؟ امتیاز دهید
4/5
نظرات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا