در این مقاله قصد داریم یک تکنیک ساده ولیکن به شدت کاربردی را در نرم افزار حسابداری نوین پرداز آموزش دهیم و هدفمان در این آموزش این است که با ذکر مثال موضوع تعیین حد اعتبار و اعتبار سنجی برای اشخاص را در نرم افزار بررسی کنیم.
در انتهای این مقاله شما میتوانید کلیپ آموزشی را مشاهده کنید.
تعیین حد اعتبار و اعتبار سنجی اشخاص به چه معناست؟
تعیین حد اعتبار (Credit Limit Setting):
این فرآیند شامل تعیین حداکثر میزان اعتباری است که به یک مشتری یا شریک تجاری داده میشود. به این ترتیب، حد اعتبار حداکثر مبلغ بدهی است که یک شخص یا سازمان میتواند در یک دوره زمانی مشخص به آن برسد.اعتبار سنجی (Credit Evaluation):
این فرآیند شامل بررسی سابقه مالی شخص، اعتبار گذشته، وضعیت فعلی مالی، و پیشبینیهای آینده برای تعیین اینکه آیا شخص واجد شرایط دریافت اعتبار است یا خیر میباشد. اعتبار سنجی میتواند شامل بررسی امتیاز اعتباری، تحلیلهای مالی، و گزارشهای اعتبارسنجی باشد.تعیین حد اعتبار و اعتبار سنجی اشخاص در حسابداری نوین پرداز
منظور از حد اعتبار در نرم افزار حسابداری نوین پرداز یعنی اینکه شما بتوانید در نرم افزار حسابداری نوین پرداز برای اشخاص و مشتریان خود سقف خرید تعیین کنید که نرم افزار در زمان ثبت فاکتور فروش به شما هشدار داده یا از ثبت فاکتور جلوگیری نماید.
حد اعتبار در دو حالت تسویه نقدی و تسویه غیر نقدی بعلاوه چک های در راه تعیین می شود.
یکی از ویژگی های کاربردی و جدیدی که به نرم افزار حسابداری نوین پرداز اضافه شده این است که شما می توانید در فروش به افراد و شرکت ها کنترل حد اعتبار را به چندین شکل ممکن داشته باشید،همچنین میتوانید برای طرف حساب خود مبلغ اعتبار بابت مراودات مالی در نظر داشته باشید .
یادگیری این تکنیک به شما کمک میکند تا انالیز دقیقی از مانده حساب مشتری خود داشته باشید و افراد خوش حساب و بد حساب را از یکدیگر تفکیک نمایید.
این تکنیک بیشتر مناسب شرکت های پخش و تمامی بنگاه اقتصادی است که فروش غیر نقدی دارند .
تنظیم حد اعتبار :
برای تعیین حد اعتبار برای شخص بایستی از صفحه مدیریت اشخاص در نرم افزار شخص مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه “ویرایش” را بزنید تا صفحه “ویرایش اشخاص” باز شود. سپس از صفحه باز شده گزینه ” سایر مشخصات” را انتخاب نمایید.
در اینجا شما وارد صفحه ای شدید که میتوانید برای فرد هم اعتبار در تسویه غیر نقدی فعال نمایید هم در تسویه با چک.این نکته رو بیاد داشته باشید که میتوانید ترکیبی از تسویه غیر نقدی و تسویه چک را در نرم افزار نوین پرداز مدیریت کنید.همچنین شما در این صفحه میتوانید تنظیمات دقیق تری برای حد اعتبار اشخاص در نظر بگیرید :
1.وضعیت ثبت فاکتور در صورت داشتن چک برگشتی.
2.وضعیت ثبت فاکتور در صورت تخطی زمانی فاکتور.
در پایان باید به این نکته مهم و اساسی اشاره کنیم که مطالعه دقیق اصول مدیریت مالی و حسابداری با تکیه بر امکانات بی شمار و ویژگی های ممتاز نرم افزار نوین پرداز و بررسی مقالات سایت شرکت می تواند کمک زیادی به استفاده اثر بخش کاربران ،مدیران و حسابداران از نرم افزار بکند و این باعث بشود ما را بهتر و بیشتر به همکاران و دوستان خود معرفی کنید .
زمانی که شما اطلاعات بیشتری را برای محصول خود در نظر می گیرید یا به عبارتی برای یک محصول تنوع بیشتری قائل میشوید، یعنی صفت یا ویژگیهای متعددی را برایش تعریف میکنید و عملا یک محصول متغیر داریم.
در پایان توصیه ما این هست به جهت یادگیری بهتر و دریافت توضیحات بیشتر کلیپ آموزشی این مقاله را به دقت بررسی کنید.
با کمال تشکر از همراهی شما و وقتی که در اختیار ما گذاشتید.