در این مقاله قصد داریم در رابطه با یک قابلیت عالی بنام کالای مرکب و تولید اتومات سریع در نرم افزار مالی و حسابداری نوین پرداز صحبت کنیم و بصورت کاربردی آموزش بدیم که چگونه از این امکان و ویژگی عالی بصورت صحیح استفاده کنید.
در انتها شما می توانید کلیپ آموزشی ایجاد کالای مرکب و استفاده از این قابلیت را به طور کامل مشاهده کنید.
کالای مرکب چیست؟
کالای مرکب در نرم افزارهای حسابداری به کالاهایی اطلاق میشود که از ترکیب چند نوع ماده اولیه یا کالای ابتدایی تولید میشوند. به عبارت دیگر، کالای مرکب کالایی است که تولید آن نیازمند فرآیند تجمیع چند نوع ماده یا جزء مختلف است.
در نرمافزارهای حسابداری، این فرآیند ممکن است شامل ثبت هزینههای تولید، تعیین قیمت تمام شده کالا و مدیریت موجودی از مواد اولیه تا محصول نهایی باشد. این گونه کالاها معمولاً در بخشهایی مانند تولید و فروش رستوران ها، فست فود ها و آبمیوه فروشی ها مورد استفاده قرار میگیرند و به مدیریت دقیقتری برای پیگیری مصرف مواد و هزینههای تولید نیاز دارند.
کالای مرکب در نرم افزار حسابداری نوین پرداز
یکی از ویژگی های کاربردی و جدیدی که در نرم افزار نسخه پیشرفته نوین پرداز در سال جاری به امکانات برنامه اضافه شد، این است که شما می توانید در فروش یکسری کالا ها که آمار تولید مشخصی از آنها ندارید و یا اینکه اگر تولید این دسته از کالا که نیاز به تولید دارد را بر اساس سفارش لحظه ای مشتریان است مانند ساندویچ گرم یا هر کالایی که ویژگی تولید بر اساس سفارش مشتری را می توانیم برایشان داشته باشیم ،از تولید اتومات متصل به فاکتور فروش استفاده کنید.
شاید برایتان سوال باشد این قابلیت در چه اصنافی بیشتر استفاده میشود؛ رستوران ها، فست فود ها، کترینگ ها و قنادی ها که بر اساس نیاز مشتری کالا تولید می کنند، می توانند مخاطب این تکنیک و قابلیت باشند و عملا نرم افزار نوین پرداز توانسته است این نیاز را به خوبی پوشش دهد .
در قدم اول برای شروع کار چک کنید که آیا ثبت فاکتور های خرید مواد اولیه ثبت شده است و ما از مواد اولیه خودمان به جهت مصرف در تولید اتومات تراز مثبت انبار داریم .
ذکر این نکته خیلی مهم و کاربردی هست که مشتریان و کاربرانی که می خواهند از این قابلیت استفاده کنند حتما باید با واحد فروش شرکت یا نمایندگی شرکت در منطقه جغرافیایی خودشان ارتباط بگیرند و با پرداخت هزینه زیر بسته تولید و بهای تمام شده در قالب یک افزونه روی قفل خودشان فعال کنند.
یکی از ویژگی های بارزی که این قابلیت به کاربران و بنگاه های اقتصادی ارائه می دهد صرفه جویی در زمان ثبت اسناد تولید است که سبب سرعت و راحتی در کار حسابدار می شود و و بهینه این هست که مدیر مالی یا تیم حسابداری بیشتر کار پایش و نظارت ثبت های اتومات و کنترل مانده های ریالی و تعدادی کالاها رو انجام دهند.