جایگاه یابی کسب و کار یا Positioning چیست ؟
امروز میخواهیم به شما رمز و راز علت انتخاب نشدن شما و کسب و کار شما، توسط مشتریان و مخاطبانتان را با تشریح اصطلاحی آشنا در دنیای بازاریابی را با شما در میان بگذاریم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم جایگاه یابی کسب و کار آشنا شوید.
طی سالیان دراز فعالیت در حوزه بازاریابی، فروش و مدیریت فعالیت داشتم صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی محتلف اعم از مشتریان، همکاران و نمایندگان فروش در دفاتر مختلف عارضه و مشکلات مختلفی رو در حوزه های مختلفی مطرح میکنند.
- اصلا چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند؟
- چه تغییراتی باید در سازمانتان و تیم فروشتان ایجاد کنید که در بازار بهتر و بیشتر دیده شوید؟
- مشتریان رقیب چرا از رقیب خرید میکنند؟ چرا از شما خرید نمیکنند؟
پاسخ به این سوالات کلیدی و مهم بستگی به اجرای موفق و اثر بخش ، ماموریت دوم شما و بررسی ارزشمندترین مرحله STP بنام پوزیشنینگ است.
پاسخ به این سوالات کلیدی و مهم بستگی به اجرای موفق و اثر بخش ، ماموریت دوم شما و بررسی ارزشمندترین مرحله STP بنام پوزیشنینگ است.
تعریف جایگاه یابی - Positioning
ایجاد جایگاه یابی کسب و کار مناسب و مطلوب شما که خیلی وقت ها پیچیده به نظر می رسد را اگر بخواهیم به زبان ساده و کاربردی توصیف کنیم، باید بگوییم بهترین راه حل ارائه محصولات شما و معرفی کسب و کارتان به مشتریان هدف یا انتخاب بهترین آمیخته بازاریابی در سگمنت منتخب با توجه به ظرفیت های داخلی سازمانتان و مزیت های رقابتی شبکه محصولاتتان، جایگاه مناسب کسب و کارتان در بازاری با حضور رقبا شناسایی کنید و هرجا که رقیب نتوانست حضور فعال داشته باشد به کمک پوزیشنینگ مناسب سازمانتان، مخاطب جذب کنید و موفقیت در بازار را بدست بیاورید.
همانطور که در محتوای قبلی به آن اشاره شد، همکار محترمی که تجارت با ما در حوزه فروش محصولات و خدمات اتوماسیون نوین پرداز آغاز کرده بعد از تقسیم بندی و هدف گذاری مناسب در بازار منطقه خودش، در مرحله سوم وظیفه دارد هم راستا با پوزیشنینگ سازمان مرکزی نوین پرداز که تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری با مناسب ترین قیمت با تاکید بر نوآوری میباشد و تکیه بر استعدادهای فردی و سازمانی خودش و شناخت دقیق مزیت های رقابتی شبکه محصولات ما از جمله:
1- رابط کاربری فوق العاده روان و کاربری نرم افزار ها
2- نرم افزار حسابداری 4 سطحی با قابلیت تعریف تفصیل شناور و صدور انواع سند حسابداری و پیاده سازی کدینگ و دلخواه مالی
3- ارتباط با انواع زیربسته های نرم افزاری کاربردی تولید و چاپ بارکد، بهای تمام شده و ترازو دیجیتال
4- افزونه سایت ساز وردپرس نوین پرداز، حسابیار اندروید و باجه فروشگاهی
5- ارتباطات سرور بیس دستگاه های حضور و غیاب با نرم افزارهای حضور و غیاب نوین پرداز
و دیگر موارد… ، بهترین و مناسب ترین جایگاه یابی برای سازمان فروش نوین پرداز در منطقه و شهر خودش انجام بدهد.
جمع بندی
در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که در گذشته تمام تولیدکنندگان و کارآفرینان تصورشان این بود که کیفیت و استراتژی محصول محور تنها راه پیروزی و موفقیت در بازار است. اما میتوان جایگاه یابی رویکردی کاملا نوین در بازاریابی تعریف کرد و مطرح میکند که محصول با کیفیت فقط بخش کوچکی از پازل موفیت برای یک برند در بازار است و عوامل دیگری همچون:
1- روش های ارائه محصول و پرزنت کسب و کار
2- خدمات و آموزش های پس از فروش
3- پرستیژ و برخورد کارکنان تیم فروش و پشتیبانی
4- ارزش هایی که توسط برند به مشتریان منتقل میگردد میتوانید جایگاه و شهرت خوبی را در ذهن مشتری بدست بیاورید
5- ارتباطات سرور بیس دستگاه های حضور و غیاب با نرم افزارهای حضور و غیاب نوین پرداز
امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید، در ادامه مسیر با ما همراه باشید. باتشکر