حسابداری نوین پرداز

اطلاعیه شماره 36 – در خصوص لزوم استفاده مودیان از شماره اقتصادی جدید

اطلاعیه شماره 35 –
در خصوص لزوم استفاده مودیان از شماره اقتصادی جدید

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و با توجه به سوالات و ابهامات مودیان محترم مالیاتی در خصوص شماره اقتصادی و همچنین به دلیل استفاده برخی از مودیان محترم از شماره اقتصادی قدیم (۱۲) رقمی به استحضار میرساند؛ استفاده از شماره اقتصادی جدید مطابق جدول ذیل در صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان ضروری میباشد.

534 اطلاعیه

مزید آگاهی اعلام میدارد استفاده برخی از مودیان محترم از شماره اقتصادی قدیم (۱۲ رقمی) به دلیل آنکه در سنوات گذشته به لحاظ مقررات ابلاغی در خصوص ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم لغو شده است. در سامانه مؤدیان و کارپوشه اختصاصی مؤدی لحاظ نشده و ضروری است فروشندگان برای اینگونه صورتحساب ها اقدامات لازم در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی ارجاعی را به عمل آورند تا خریداران بتوانند از مزایای قانونی بهره مند شوند.

شایان ذکر است شماره اقتصادی مودیان در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی و همچنین در کارپوشه مودی قابل مشاهده میباشد. همچنین جزئیات و اطلاعات بیشتر در خصوص شماره اقتصادی در سند “دستور العمل صدور صورتحساب الکترونیکی”، بخش اطلاعات خریدار و فروشنده در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir ، بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان قسمت آیین نامه ها دستور العمل ها و نرم افزارهای مرتبط در دسترس میباشد.

مهدی موحدی بکنظر
رئیس مرکز تنظیم مقررات،
نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

نظرات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا